مهارت های ارتباطی با مدیران

دکتر غلامرضا دبیری
اخرین بروزرسانی 18 اسفند 1400
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

مهارت های ارتباطی با مدیران​ یکی از کاملترین دوره هایی است که شاید لازم و ضروری است که همه کارمندان یاد بگیرند تابتوانند در سطح بالا ارتقا بگیرند  پیشنهاد تیم ما ایناست از این آموزش به راحتی گذر نکنید

امروزه، داشتن مهارت های ارتباطی با مدیران یکی از راه های بسیار مؤثر در توسعه ارتباطات و فرهنگ محیط کار، بهره وری و روحیه افراد می باشد. به عنوان یک مدیر، ایجاد مهارت های ارتباطی خوب دارای مزایای کوتاه مدت و بلند مدتی برای سازمان ها می باشد. داشتن یک ارتباط‌ مفید و مؤثر می ‌تواند با نتایج بهتر و سوء تفاهم کمتر همراه باشد. با این وجود، مدیر می تواند تیم خود را برای انجام کارهای بیش تر تشویق کند و این گونه منجر به کارائی بیش تر محیط کاری منجر شود.

همه این موارد می تواند به موفقیت شرکت و هم چنین توسعه موفقیت شخصی فرد کمک کند. با نگاهی به انواع مختلف ارتباطات در می یابیم که چرا مهارت های ارتباطی در محل کار بسیار مهم هستند.

همان طور که می دانیم انواعی از ارتباطات رایج در محل کار وجود دارد. با این وجود، همه ارتباطات کاری برابر نیستند. روش‌ های تحویل انواع مختلف ارتباطات ایده‌آل هستند و بسته به نوع اطلاعاتی که منتقل می ‌شود، می ‌تواند نحوه دریافت آن ‌ها را افزایش دهد یا از آن بکاهد. یک ارتباط ‌گر مؤثر، مهارت ‌ها و ابزارهای مختلفی را برای مطابقت با نوع ارتباط مورد نیاز توسعه می ‌دهد.

ارتباطات رهبری؛ رهبران اغلب ارتباطات یک طرفه را به تیم خود ارائه می دهند. هدف ممکن است اطلاع رسانی یا به روز رسانی باشد، مانند نوشتن یادداشتی در مورد خط مشی جدید شرکت یا تغییر جهت. رهبران هم چنین اغلب برای متقاعد کردن، تشویق و الهام بخشیدن به تعهد ارتباط برقرار می کنند. آنها اغلب از طریق داستان ها بیش تر از داده ها ارتباط برقرار می کنند.

ارتباط صعودی؛ مدیران و اعضای تیم اغلب باید با مدیر خود و سایر رهبرانی که در زنجیره مستقیم فرماندهی آن ها نیستند ارتباط برقرار کنند. این ها ممکن است به شکل یادداشت یا ایمیل، گزارش، یا یک شکاف در یک جلسه دائمی باشد. صرف نظر از فرمت، این نوع ارتباطات باید رسمی تر در نظر گرفته شود.

ارائه ها؛ این رویدادهای ارتباطی رسمی، به دلایل خوبی، بیش تر مورد توجه قرار می گیرند. آن ها معمولاً مخاطبان بزرگ تری را هدف قرار می دهند که خطرات و اهداف بالاتری دارند که شامل اطلاع رسانی، تأثیرگذاری و متقاعد سازی است.

جلسات؛ جلسات، چه بزرگ و چه کوچک، بخش مهمی از ارتباطات در محل کار هستند. آن ها هم چنین یکی از کم درک ‌ترین و پر استفاده ‌ترین انواع ارتباطات هستند. جلسات مؤثر بین تیم ‌ها هم افزایی ایجاد می‌ کند و اطلاعاتی را که پتانسیل بالایی برای سوء تفاهم در قالب دیگری مانند ایمیل دارد، به سرعت انتقال می ‌دهند. بهترین جلسات بسیار مشارکتی هستند و به شرکت کنندگان احساس انرژی می دهند، نه تخلیه.

ارتباطات با مشتری؛ برقراری ارتباط با مشتریان می ‌تواند طیف وسیعی از اطلاعات اشاره شده در فرد را اجرا کند، از یک ‌باره تا چندگانه، حضوری، مجازی، گفتاری یا نوشتاری، رسمی تا موردی. به طور کلی، همه ملاحظات ارتباط بین کارمندان برای مشتریان دو چندان می شود.

تعاملات غیر رسمی؛ ارتباطات غیررسمی شامل ایمیل ‌ها و چت‌ هایی است که در طول روز افراد در آن شرکت می ‌کنند؛ درخواست اطلاعات، پاسخ به درخواست ‌ها، و ارائه یا دریافت پشتیبانی و راهنمایی. این ارتباطات غیررسمی علاوه بر پیشبرد کار سازمان، اهداف ثانویه ای نیز از جمله ایجاد ارتباطات اجتماعی، فرهنگ سازی، ایجاد اعتماد و یافتن زمینه های مشترک دارند. اگر فرد فقط بر روی هدف اصلی یک تعامل معین تمرکز کنند، ممکن است به طور غیر قابل توضیحی دچار سوء تفاهم‌ ها و از دست دادن فرصت ‌ها شوند.

هنگامی که کارکنان مستقیماً در محصولات و ابتکارات کاری شرکت می کنند، به تقویت حس مالکیت در آینده شرکت کمک می کنند. هم چنین باعث می شود آن ها بخواهند برای بهبود مواردی مانند سودآوری شرکت، رضایت مشتری و برند تلاش کنند.

کارمندانی که احساس می ‌کنند شخصاً با مأموریت شرکت مرتبط هستند، بیشتر به جزئیات دیگر اهمیت می ‌دهند، مانند اینکه آیا برند به عنوان یک مکان عالی برای کار شهرت دارد یا خیر، که در دراز مدت می‌تواند بر توانایی فرد برای جذب و حفظ بهترین استعدادها تأثیر بگذارد.

هنگامی که کارکنان مستقیماً در محصولات و ابتکارات کاری شرکت می کنند، به تقویت حس مالکیت در آینده شرکت کمک می کند.

ارتباط بهتر منجر به مشارکت بیشتر کارکنان می شود، که معیاری کلیدی برای بهره وری کارکنان و حفظ بالقوه است. این امر تقویت می‌ کند که افراد و مشارکت‌ کنندگان کلیدی و افرادی هستند که شرکت به دلیل مهارت‌ ها و تجربه ‌های منحصر به ‌فردشان برایشان ارزش قائل است. به عبارت دیگر، سهم و ورودی آن ها واقعاً تفاوت ایجاد می کند.

اعضای تیم ناراضی زمان بیش تری از محل کار خود را مرخصی می گیرند، زمانی که در محل کار هستند بهره وری کمتری دارند و اغلب بر بهره وری سایر کارکنان در زمان حضور آنها تأثیر منفی می گذارد. با این حال، وقتی یک کارمند درک درستی از کاری که باید انجام دهد و نحوه ارتباط آن با موفقیت کلی تیم داشته باشد، انرژی و غرور بیشتری به کار خود می آورد. ایده ها راحت تر جریان می یابند، اشتیاق جلب می شود، و کیفیت کار تولید شده به طور چشمگیری افزایش می یابد. ارتباط موثر مدیران و اعضای تیم نیز جریان ایده های جدید را تشویق می کند.

تکنیک ‌های ارتباطی بهتر به کارکنان کمک می ‌کند تا نقش ‌های خود را بهتر درک کنند، که به نوبه خود باعث کاهش ضربات و اشتباهات می ‌شود و به کارکنان کمک می ‌کند وظایف محوله‌ شان را بهتر انجام دهند. از طریق این تکنیک ها می توان در منابع و زمان صرفه جویی کرد، کار بیشتری انجام داد و استرس را کاهش داد.

چیزهای کمی باعث سرخوردگی و اضطراب در محل کار می شود تا کارمندان ندانند از آنها چه انتظاری می رود. بدتر از آن، درک واضح نقش‌های تعیین‌شده نیست و اطمینان از اینکه سایر اعضای تیم نیز این را درک می‌ کنند. ندانستن این که چه کسی مسئول است، می تواند سردرگمی ایجاد کند، که اغلب منجر به کاری می شود که به دلیل انتظارات نامشخص باید انجام شود.

از نمایندگان پشتیبانی مشتری گرفته تا کارکنان فنی ارشد، تجربه برای مشتریان و شرکت ارزش دارد. و هیچ سازمانی نمی ‌خواهد هزینه‌ های هنگفت استخدام و آموزش کارکنان خوب را با ترک سریع آنها هدر دهد. به عنوان یک عامل کلیدی در تعامل و رضایت کارکنان، ارتباطات با کاهش جا به جایی کارکنان ماهر و کارکشته، ارزش سازمان را افزایش می دهد.

در درازمدت، نگه داشتن کارکنان برای چندین سال می تواند به قدرت شرکت بیافزاید و بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. بسیاری از مشاغل نیاز به سال ها تجربه دارند تا اینکه یک کارمند تخصص کافی برای هدایت نوآوری، حل مشکلات حیاتی و رهبری دیگران داشته باشد. اینکه یک کارمند چگونه نسبت به شرکت احساس می کند، بر میزان وفاداری آنها تأثیر می گذارد.

بسیاری از کارکنان دانش امروزی اغلب به صورت تیمی با یکدیگر همکاری می کنند. آنها هم چنین تمایل به استفاده از فناوری هایی دارند که اعضای تیم را ملزم به حضور در یک اتاق، یک ساختمان یا حتی در یک کشور نمی کند، زیرا مردم به طور فزاینده ای به نرم افزار همکاری تیمی، اشتراک گذاری فایل مبتنی بر ابر و کنفرانس صوتی و تصویری متکی هستند. این تغییر چالش ‌های ارتباطی جدیدی را ارائه می‌کند، به این معنی که مدیران می ‌توانند با کمک به گروه ‌ها برای برقراری ارتباط مؤثر در هنگام استفاده از آخرین فناوری ‌ها، همکاری را تسهیل کنند.

بسیاری از درگیری‌ ها ناشی از عدم ارتباط است. ارتباطات ضعیف می تواند روابط ضعیف یا حتی محیط های کاری سمی یا خصمانه ایجاد کند. ایجاد ارتباط شفاف می تواند از سوء تفاهم بین مدیران و کارکنان جلوگیری کند. این شامل اصلاح و اصلاح سبک های ارتباطی است که بر گوش دادن به دیگران، داشتن همدلی و در نظر گرفتن تفاوت های فردی تمرکز دارد.

اگرچه ممکن است ارزش مهارت های ارتباطی مؤثر آشکار به نظر برسد، اما لزوماً فراگیر نیستند. این تهدیدی برای توانایی شرکت ها برای عملکرد سودآور، اجرای استراتژی یا چابکی در مواجهه با نیازهای متغیر مشتری است.

به گفته گالوپ، تنها 17 درصد از کارمندان به شدت موافق هستند که شرکت آنها ارتباطات باز دارد. پس جای تعجب نیست که 70 درصد از کارمندان خود را به ‌عنوان «غفلت» در محل کار توصیف می‌ کنند. هنگامی که ارتباط با شکست مواجه می شود، کارکنان نمی دانند که چگونه اولویت ها را تعیین کنند و در نهایت رضایت و روحیه را کاهش می دهند.

بر طبق بررسی های صورت گرفته، 8 روشی که ارتباطات ضعیف کسب و کار فرد را تهدید می کند عبارتند از: مشارکت کم، اعتماد کم، کاهش سودآوری و هدر رفتن منابع، ناامیدی و یا کاهش رضایت شغلی، ناتوانی در حرکت سریع یا فرصت های از دست رفته، ناهماهنگی، رشد آهسته و کاهش وفاداری مشتری یا ریزش مشتری.

 

اهداف یادگیری

مهارت ارتباط با مدیر بالا دست

الزامات

  • علاقه به رشد

مخاطب هدف

  • کارمندان ، مدیران

برنامه تحصیلی

1 درس1 ساعت 3 دقیقه 23 ثانیه

مهارت های ارتباطی با مدیران

فایل صوتی

مدرسین شما

دکتر غلامرضا دبیری

0/5
4 دوره
0 دیدگاه
1 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

Etelarasani-20102623-GRAPHIC-BANK

100,000 تومان120,000 تومان

17% تخفیف
سطح
متوسط
مدت زمان 1.1 ساعت
سخنرانی
1 سخنرانی

اعتبار ثبت نام: مادام العمر

آیا می خواهید برای همه فعالیت ها، اعلان های پوش نوتیفیکیشن دریافت کنید؟

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0