استراتژی برندسازی

دکتر غلامرضا دبیری
اخرین بروزرسانی 18 اسفند 1400
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

اهمیت دوره برندسازی رو میشه به چند بخش تقسیم کرد :

  • برند سازی شخصی
  • برند سازی سازمانی

حالا سئوال اینجاست برند به چه دردی می خوره ؟ بهترین سئوالب بود که از خودتون پرسیدید واقعا برند شدن چه اهمیتی برای ما می تونه دارشته باشه و چرا باید زمان و هزینه برای یادگیری آن بپردازیم ؟

علی دایی ، تا این اسم ودیدی چه در ذهن ات ترسیم شد ؟!

این همان برند است  در ذهن و خاطره ها ماندن و چرا مهم است ؟! بهتر است بهخانه ماشین ودارایی های این افراد یک  نگاهی بکنید بعد متوجه خواهید شد چرا مهم است !!

استراتژی برندسازی یکی از مهم ترین و مؤثرترین اقدام درنظر گرفته شده و مورد استفاده توسط فروشندگان می باشد که بتوانند مشتریان خود را به دست آورده و آن ها را حفظ کنند. با این حال، در متن زیر به بررسی این نوع استراتژی و اهمیت آن پرداخته شده است

اهمیت استراتژی برندسازی

طبق اسناد و مطالعات انجام شده توسط افراد و محققان، موفق ترین شرکت های جهان همه یک چیز مشترک دارند و آن این است که همه آن ها دارای برندهای قدرتمندی می باشند از قبیل کوکاکولا، گوگل، والمارت، آمازون، رولز رویس همه این نام ‌ها و معنای آن ها را می ‌شناسند.

بنابراین و با این وجود، استراتژی برندسازی یکی از مهم ترین ارکان اساسی تجارت است که به سادگی با ارائه یک پیام و نام تجاری یکپارچه می تواند سود مورد نظر را نزدیک به 25٪ افزایش دهد و شرکت ‌ها سالانه صدها میلیون دلار برای ایجاد رویکرد مناسب برای برندسازی سرمایه ‌گذاری می ‌کنند.

اصطلاح برند در زمینه تجاری از رویه قدیمی برندینگ برای نشان دادن مالکیت ناشی می شود. و اصل این معنا را حفظ کرده است. در معنای محدود، برند یک لوگو یا نمادی است که یک شرکت یا محصول را مشخص می کند.

با این حال، در یک مفهوم گسترده تر، یک نام تجاری کل هویت یک شرکت برای مشتری است. اجرای یک استراتژی برندسازی در مورد هماهنگ کردن عناصر مختلف آن هویت است، از جمله تبلیغات به گونه ای که بر روی برند باشد، بسته بندی محصول، ظاهر وب سایت، فرهنگ محل کار و موارد دیگر.

ارزش پیشنهادی چیزی بیش از مجموعه ای از نقاط فروش منحصر به فرد است. این مجموعه کاملی از مزایایی است که مشتریان هنگام خرید از یک شرکت خاص می توانند انتظار داشته باشند.

از آن جایی که نقاط فروش، ارزش پیشنهادی کلی را تشکیل می‌ دهند، به روش ‌های بی ‌شماری از جمله از طریق لوگو، برچسب، ظاهر و احساس وب‌ سایت، کپی کردن، و مراقبت ‌های پس از مشتری ارتباط برقرار می ‌کنند.

اساساً، یک استراتژی برندسازی به خوبی توسعه ‌یافته، بسته ‌ای از مزایا را در نقاط مختلف ارتباط برقرار می‌ کند و به این گونه، مشتریان جدید را مجذوب می ‌کند و آن ها را متقاعد می ‌کند که از رقبا چشم پوشی کنند.

یک ضرب ‌المثل قدیمی تجاری در این زمینه وجود دارد که می ‌گوید: مردم محصولات نمی ‌خرند، بلکه برندها را می‌ خرند. در یک کلام یعنی اعتماد. عناصر چشم نواز، معنی دار و به یاد ماندنی برند باعث شناخت و ارتباط بیش تر در بین مشتریان می شود. به گونه ای که با گذشت زمان، این رابطه به رابطه اعتماد تبدیل می شود.

استراتژی برندسازی کاتالیزوری است که مشتریان با آن می فهمند، خرید می کنند و در نهایت به یک شرکت یا محصول خاص تکیه می کنند. با ایجاد یک هویت مشخص، نام تجاری این فرض را تقویت می کند که یک محصول به طور قابل اعتماد نتایج یکسانی را بارها و بارها ارائه می دهد.

برندسازی خریداران بالقوه را قادر می سازد تا بین گزینه های موجود در بازار تمایز قائل شوند. دقیقاً به دلیل استراتژی های مؤثر برندسازی است که اکثر مردم بلافاصله می دانند که رایان ایر مخفف پروازهای کم هزینه و بدون دردسر است، در حالی که امارات خدمات لوکس را ارائه می دهد.

این شرکت ‌ها با استفاده از یک استراتژی مؤثر، موقعیت ‌های روشنی در بازار به دست آورده‌ اند. این امر ارزیابی مشتریان احتمالی را در مقایسه با رقبا آسان می کند.

از آن جایی که برندها محرک های قدرتمند اعتماد، خریدهای تکراری و شناخت گسترده هستند، دارایی های تجاری فوق العاده ارزشمندی هستند. از آن جایی که یک استراتژی برندینگ موثر نه تنها مزایای یک شرکت، بلکه ارزش ها و ماموریت آن را نیز به اشتراک می گذارد، ابزار مفیدی برای جذب و نگه داشتن افراد مناسب است.

هنگامی که اهداف یک شرکت در مورد آن چه که نشان می دهد روشن است، طبیعتاً برای نیروی کار متعهد و ماهری که دارای اخلاقیات یکسان هستند، جذاب خواهد بود. علاوه بر این، کارمندان بیش تر به شرکتی پایبند هستند که با هدف آن ها هماهنگ باشد.

چشم انداز کسب و کار سریع تر از همیشه در حال تغییر است. شرکت‌ های بیش تری در حال اتخاذ رویکرد چند کانالی برای فروش و بازاریابی هستند و اهمیت برندسازی حرفه ‌ای و استراتژی را نمی ‌توان نادیده گرفت. شرکت ها به طور فزاینده ای نقش های اختصاصی برای استراتژیست های برندسازی ایجاد می کنند. این فرصت ها دارای حقوق بالا و رضایت زیاد در محل کار هستند.

بر طبق گفته های Inter brand و JP Morgan، به طور متوسط، نام تجاری بیش از یک سوم ارزش سهامداران را تشکیل می دهد، بنابراین هر چیزی که برند فرد را بهبود می بخشد باید تأثیر قابل توجهی بر نتیجه کسب و کار داشته باشد. اکنون این ارزش می ‌تواند بسته به صنعت متفاوت باشد، همان طور که جاناتان نولز در مقاله ‌اش اشاره می ‌کند، چه زمانی درست است که «برند مهم‌ ترین دارایی ما است» و تلاش برای تعیین یک عدد برای ارزش یک نام تجاری فوق ‌العاده دشوار است؛ همان طور که اختلاف بین مطالعات ارزش گذاری برند نشان می دهد. اما اکثر رهبران می ‌دانند که برند یکی از با ارزش ‌ترین دارایی ‌های نامشهود آن‌ ها است، که دارایی ‌های نامشهود ۷۰ درصد اقتصاد جهانی را تشکیل می ‌دهند و از این رو نام تجاری سهم قابل توجهی در ترازنامه آن ها دارد.

اما چگونه استراتژی برند به طور مستقیم بر روی خط نهایی تأثیر می گذارد؟ استراتژی برند خوب به کسب و کارها در بسیاری از راه های مستقیم و غیر مستقیم کمک می کند. این فقط یک عنصر خوب داشتن نیست که ثبات و وضوح را برای برندسازی و بازاریابی به ارمغان می آورد. تاثیر واقعی آن بر اهرم های اصلی رشد کسب و کار است.

دو راه وجود دارد که یک تجارت بدون ایجاد محصولات یا خدمات جدید رشد کند. با کاهش یا افزایش قیمت ها، یا افزایش ارزش درک شده از آن چه که در حال حاضر دارند.

نام تجاری و استراتژی برندی که زیربنای آن است، همه چیز در مورد افزایش ارزش درک شده یک محصول یا خدمات است.

گاهی اوقات این در مورد تعریف نام تجاری خود به گونه ای است که درک مخاطب را تغییر می دهد یا گسترش دهد. درست مانند کاری که نایک در سال 1988 انجام داد، زمانی که متوجه شدند بیش از حد محدود و نخبه گرا شده اند. آن ها رشد خود را با صحبت کردن با ورزشکاران نخبه محدود می کردند.

تعریف این حوزه بر اساس مزیت بزرگ تر به شناسایی علت وجود فرد بستگی دارد. جیم استنگل، در مطالعه ‌اش روی 50000 برند در طول 10 سال که منجر به کتابش با عنوان «رشد، رشد قدرت و سود ایده ‌آل در 50 شرکت بزرگ جهان» انجامید، نشان داد که برندهایی که بیانیه چرایی قوی را شناسایی کرده ‌اند در مجموع از S&P 500 بهتر عمل کرده ‌اند. تقریباً 400٪ و 3 برابر سریع تر از رقابت رشد کرده اند. این آماری است که همه C-suite را وادار می کند تا بنشینند و توجه کنند.

بنابراین، چگونه می توان استراتژی برند سهم بازار را بهبود بخشید. نام تجاری یک دارایی نامشهود است. اما این واقعاً به چه معناست؟

طبق تحقیقات انجام شده، برندها در ذهن مردم ساخته می شوند. آن ها مجموعه ای از ادراکات، احساسات و تداعی هایی هستند که افراد درباره یک شرکت یا محصول دارند و برای تثبیت نام تجاری در ذهن مردم، شرکت ها باید یک شبکه ذهنی متراکم از این انجمن ها را در ذهن مشتریان احتمالی خود ایجاد کنند. همان طور که IPSOS در تحقیقات خود نشان داد که در «برندها، برندها را نمی ‌خرند، مردم انجام می ‌دهند»، هرچه این ارتباطات متراکم ‌تر و مرتبط ‌تر باشند، سهم فرد از بازار بیش تر می ‌شود.

بنابراین چگونه استراتژی برند به این موضوع متصل می شود؟ در این گونه موارد باید افراد بدانند که با برندسازی، چه چیزی را می خواهند در ذهن مردم حفظ کنند؟ بنابراین وقتی روی ایجاد این انجمن‌ ها سرمایه ‌گذاری می شود، ایجاد هویت برند، نوشتن صفحه «درباره»، اجرای تبلیغات، اطلاع رسانی به تیم خدمات مشتری، توسعه محصولات جدید، ارائه یک سخنرانی اصلی در رویداد سالانه‌ فرد اطمینان حاصل شود که همه آن ها همسو هستند و هم چنین، همه آن ها به استراتژی نام تجاری فرد متصل می شوند تا تداعی های مرتبط متراکمی را در ذهن مشتریان ایجاد کنند.

حال به دنبال این سؤال هستیم که بدانیم چگونه استراتژی برند وفاداری مشتری، هزینه های کسب و اولویت را بهبود می بخشد. در پاسخ به این سؤال، اغلب از یک گرافیک برای برجسته کردن تأثیر و اهمیت استراتژی برند استفاده می شود.

مطالعات انجام شده نشان داده اند که به طور تقریبی، 80 درصد از مصرف‌ کنندگان ترجیح می‌ دهند که کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از شرکت ‌هایی بخرند که هدف مشترکی دارند به گونه ای که ارزش ‌ها و باورهای شخصی آن ها را منعکس می‌ کند.

برچسب ها

اهداف یادگیری

آشنایی با برند و برندسازی

مخاطب هدف

  • افرادی که به دنبال برندسازی هستند

مدرسین شما

دکتر غلامرضا دبیری

0/5
9 دوره
0 دیدگاه
3 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

120,000 تومان

سطح
مبتدی
مدت زمان 1 ساعت
زبان
فارسیبرند

اعتبار ثبت نام: مادام العمر

دوره های مرتبط

آیا می خواهید برای همه فعالیت ها، اعلان های پوش نوتیفیکیشن دریافت کنید؟

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0